Bjartur 24/4

Idag har jag och Bjartur ridit lektion för Toti. Vi började med att rida i paddocken på volt i tölt och flyttade han lite för skänkeln. Sedan red jag på fyrkanten, och töltade några varv och sedan gjorde jag en travövergång och travade några varv. Bjartur kändes bra, jag gick över i tölt igen och red ut på ovalen och töltade ett varv, sedan trav och sen fick jag göra två passläggningar:) Dom satte klockrent. Efter passläggningarna fick jag träna på skritten. Först bara skritta ett varv och sedan fick jag göra galoppfattningar och galoppera en långsida och skritta på den andra. Bjartur skrittade iväg i racerfart direkt efter jag saktat in, men vid ungefär halva långsidan kunde han skritta lugnt. Jag fick då stryka han lite på halsen för att han skulle skritta lugnare. Vi fick också göra en läggning på passbanan. Jag gjorde läggningen från galopp och passen funkade super bra, men vi kan och vi ska springa ännu fortare. Jag är jättenöjd med dagens ridpass:)

Nu taggar vi inför helgen, för då är det tävling!




Kommentera här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0