Dagens longeringspass

Idag longerade jag både Katla och Bjartur. Jag började med Katla, hon var mycket duktigare idag än vad hon var igår och hon travade på fint med sina nya skor. Sedan longerade jag Bjartur, det märktes att jag inte hade gjort det på ett tag för han var lite slö och nonchalant så man fick drva jättemycket föratt han inte skulle falla över i tölt, vilket han gjorde några gånger. Men närhan väl travadeoch tog i, så travade han på fint. Efter jag hade longerat han i cirka tio minuter åt båda hållen så bestämmde jag mig att han skulle få springa fritt i paddocken för att se om han blev lite piggare då. Jag gick då och hämtade hans hagkompis så dom skulle få springa och bralla av sig lite, vilket dom gjorde. Det var första gången jag så Bjartur göra såna bakut sparkar. Busiga pållar.

Katla


Imorgon ska jag och Bjartur rida lektion för Toti, hoppas att det inte regnar då.


Kommentera här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0