Dagens ridning

Idag red jag Katla och Bjartur i paddocken och sedan ut en sväng. Jag började med Katla, i paddocken red vi mest runt på fyrkantspåret och jobbade med framåtbjudningen i både tölt och trav, vi red även lite på böjda spår. Sedan red vi ut och blandade alla gångarterna, skritt, tölt, trav och galopp. Katla var duktig.

Bjartur och jag tränade både på volt och raktspår i paddocken. Vi jobbade mycket för ytter så att han skulle bli mjuk för inner. Vi tränade på att rida innanför fyrkanten och gjorde halter och igångsättningar på kort och långsidor. Vi gjorde även lite galopparbete. Sedan red vi ut samma runda som jag red på Katla. Vi red alla gångarterna förutom pass. Vi tränade även lite T2. Duktig polle jag har.




Kommentera här!
Postat av: Maria

Frågestund på bloggen! Passa på och fråga och vi svarar i ett videoinlägg. Ha det bra!

2012-04-07 @ 23:46:51
URL: http://islandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0