Eddashjältar träffen

Idag kom jag hem efter en härlig och rolig eddashjältar träff hos Tess på Götarsvik. Jag och Johanna åkte dit i lördagskväll med Bjartur. Det var bara jag, Johanna, Freja och Tilde som sov över, dom andra kom på söndagsmorgonen, men Emily och Moa kunde inte komma så det fattades en i varje lag. På lördagskvällen åt vi pizza och kebabtallrik och mysade och planerade lite vilka grenar och lag-showar vi skulle ha. Eddashjältar kommer att ha två lag. Ett lag består utav Johanna-Tinna, Filippa-Efni, Jag -Bjartur och Emily?-? och det andra laget består utav Freja- Bamse, Tilde-Telpa, Elin-Rodi och Moa-Munin. På söndagen, alltså idag, red vi i två grupper, jag, Johanna, Filippa och Tilde, Freja, Elin. Min grupp började, i paddocken börjada vi med som en "vanlig" lektion, vi red på volt där vi skulle "skröllta", alltså ett mellanläge mellen skritt och tölt och när dom blev mjuka och eftergivna skulle vi komma fram i tölt. Efter vi töltat fick vi trava på volten. Bjartur ville inte riktigt trava i början, fick rida på en liten volt i tölt tills han själv valde traven eller jag kände att han kunde ta traven. Men sen travade han på fint. Sedan fick vi testa dom grenar vi tror vi ska rida, nästan helt säkert. Dom grenar jag ska rida (inte helt bestämt) är PP2, T6=lätt T2 och TR1. Jag fick då rida ett T2 program för vi visste inte helt hur T6 programet funkade.  Jag red först ett varv valfritt tempo, sedan ett varv långsamt tempo, sedan varvbyte och tölt på lös tygelkontakt. Vi fick 5.0 5.5 och 5.5 kunde fått en 6.0, jag är nöjd, Bjartur var duktig.

 När vi ridit klart kollade vi på när dom andra red och hjälpte till när dom skulle rida lite trail och flagglopp. Sen var det våran tur igen att rida, då red vi i ridhuset. Vi skulle då rygga mellan bommar, gå runt hästen och den skulle stå stilla i en cirkel, rida slalom med en hand, gå över en bom och säga vilket ben hästen skulle gå över med först, hoppa hinder och öppna en port. Bjartur var faktiskt ganska duktig på trailen, och sedan fick vi rida flagglopp. Jag och Bjartur ska nog inte rida det, hen var duktig på det i ridhuset men på passbanan, nja kanske inte..

Jag tror att det här kommer att bli super bra, är grymt taggad till lag-sm:)



Lag-sm 2011


Kommentera här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0