Ridlektion på Ari

Idag hade jag helt totalt missat att jag skulle rida lektion för Anna D, så eftersom jag redan hade ridit Bjarte så red jag Ari istället. Det var sjukt länge sen jag red honom så det var jättekul att rida han. På lektionen red vi först på en åttvolt i trav, fick jobba lite med traven eftersom han lätt att falla över i tölt. Sedan red vi på en volt i skritt, där vi skulle ha dom böjda och flytta dom lite åt sidan, sedan skulle vi gå ut på fyrkantspåret, där vi skulle tölta. Vi började med att bara tölta på långsidorna ock skritta på kortsidorna sedan runt hela fyrkanten, men vi la dit att vi skulle göra volt vid A och C och E och B. Ari var duktig men han kunde bli lite lång och travtaktig, fick då jobba mycket med halvhalter för rida ihop honom. På slutet fick vi göra det vi började med, att rida på åttvolten i trav. Det var kul att rida Ari idag och jag tycker att det är bra när man varierar och inte bara rider på samma häst hela tiden. Han är så stor i jämfört men Bjartur, haha. Ska nog rida Ari några fler gånger.:)



Kommentera här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0