Dagens ridning

Idag har jag ridit 3 pollar och tömkört en.

Jag började med 3åringarna, Dimma och Lif. Jag red på dom i paddocken, vi styrde mest bara runt i skritt och lite trav och tölt. Båda två var jätteduktiga, dom är stabila och säkra, ingen utav dom är rädd utav sig, men jag tycker lite mera om Dimma. Lif är lite mera försiktig, men kanske blir bättre om hon får framskor på sig.

Bjartur och jag tog en sväng på åkerskanten, det var skoj. Han var pigg i början och tyckte att det var jättekul, men efter någre varv tyckte han att det var lite jobbigare. Vi både skrittade, travade, töltade och galopperade.
Jag tömkörde också katla "draken" idag för att hon ska börjas rida igång. Det gick bra och hon var duktig, ska rida på henne nästa gång.



 
Lif bilden är tagen i våras


Lif


Dimmalimm är den bruna


Dimmalimm


Katla


Leira och Katla



xoxo
/Amanda

Kommentera här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0