Dagens ridning

Idag har jag ridit Bjartur i paddocken. Vi hann precis värma upp och hade börjat ridit på en volt då mamma kom och ville provrida Bjartur. Hon hade aldrig ridit på honom innan, så hon fick hoppa upp och rida honom. Hon red runt lite och testade lite skritt, tölt och trav och såklart lite tölt på lösa tyglar. När hon sedan ridit runt några varv, var det min tur igen. Jag och Bjartur fortsatte på volten i tölt, och varierade med att rida ut på fyrkanten nått varv och sedan in på volten igen. Traven red vi också både på volt och fyrkanten och tränade också lite galopparbete på fyrkanten. Vi avslutade sedan med att vi red ut på vägen i tölt, vi tänade mest T2. Vi gjorde även en passläggning kom jag på, jag och Bjartur hinner med mycket uder våra ridpass.;) Bjartur var duktig idag.




Kommentera här!
Postat av: Josse

Vad tyckte mamma då? =)

2012-04-19 @ 17:34:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0