Dagens ridning

Jag och Bjartur red i paddocken idag. Vi tränade lite på det vi fick göra på Nina kusren, och så tränade jag på läxan för Toti. Bjartur var duktig idag, men han tyckte att det blev lite jobbigt när vi skulle börja samla oss lite. Vi tränade också på ett femgångsprogram som jag fick rekomenderat utav Nina som jag ska rida för att komma upp i A-klass poäng.
Det programmet ser ut så här:
Ett varv tölt, ett varv trav, galopp på kortsidan pass, galopp igen och pass, ett varv galopp och ett halft varv skritt.

I paddocken red jag såklart inte flygande pass, det gick lite saktare, måste rida på en större yta då. Han var duktig vid övergångarna och jag är nöjd med dagens ridpass.:)








Kommentera här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0