Dagens ridpass

Ridlektionen för Toti idag gick bra. Jag och Bjartur fick rida på volt och flytta bakbenen i skritt och tölt. Vi gjorde övergångar mellan tölt och trav och vi tränade mycket på varvbyten, och varje gång jag byte varv flyttade jag bakbena. Mot slutet fick vi börja med en ny övning, att han skulle samla sig mera, för att kunna bli bärigare, lättare fram. Så det har vi i läxa nu tills näst nästa tisdag:) Jag och Bjarte ska alltså träna mera på samling, men inte så ofta och länge, bara någon gång ibland så att han inte tycker att det är jättejobbigt, och inte vill göra det nå mer. Snart ska vi också börja träna mera med passen, gu vad kul! :D




 Jag tycker vi var duktiga idag:)









Kommentera här!
Postat av: Elin

Låter som en riktigt rolig lektion för Toti:) Lycka till med läxan;)

2012-02-07 @ 21:34:06
URL: http://rodiocchaska.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0