Fyrgångare eller femgångare?

Fyrgångare och femgångare kan vara väldigt olika att rida på, eftersom det är en till gångart man ska hålla reda på på en femgångare. Jag har ridit både och, men jag tycker att det är roligast med femgångshästar eftersom dom har en till gångart. Det är ju så grymt kul att rida pass, och man ska helst inte vara rädd om man ska rida det, eftersom det går så fort. Vissa kan tycka att det är bättre med fyrgångare eftersom det bara är fyra gångarter att hålla reda på. Det kan jag helt hålla med om, för det är lite extra att hålla reda på. Att det blir lite blandningar mellan alla gångarterna.. Och man kan också tycka att den ökade tölten är bättre på en fyrgångshäst, eftersom en femgångare kan ha lite svårare för det då det kan bli pass istället. Men somsagt jag tycker att det är kul att rida båda, men pass, det är bara en sån härlig känsla, man får som en lite kick efter man ridit det:)







vad föradrar ni, fyrgångare eller femgångare? eller kanske tregångare?



Kommentera här!
Postat av: Adina & islandshästen Funi

Jag har aldrig ridit en femgångare på riktigt. Aldrig ridit dem och verkligen tränat, provridit ja, ridit lektion någon gång - ja. Men inte på riktigt när man rider i 2 veckor, endast den hästen :) Så jag föredrar hittils fyrgångare :)



Svar: Nice! Det var ju inget dåligt knep inte :D

2012-02-09 @ 23:33:16
URL: http://fyrbentaspringare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0