Romme bästa anläggningen

Tänkte berätta hur dagen på Romme såg ut idag.

Jag gick upp klockan 5, och gjorde mig iordning och tog tempen, hade 38.2, noggrant där;) jag gick ut i stallet och gjorde iordning Bjartur, satte på han fleecetäcke och transportskydd. Klockan 6 rullade vi, jag , emily, mamma och minna och med Julia och Bjartur i transporten.

Vi var framme klockan 8, vi checkade in och sedan lastade vi ur hästarna och gick runt med dom en sväng innan vi släppte in dom i boxarna. Halv nio var vi på ryttarmöte och klockan nio startade tävlingarna igång.

På uppvärmningen fick man rida på travbanan och Bjartur var Jättejättepigg och jättetaggad, jag red sedan i paddocken för att se om det skulle bli bättre, men han var fortfarande för pigg, så jag valde att stryka mig. Så det blev ingen tävling för mig och Bjartur. Men vi hejade på på istället:)
Det var en jättefin anläggning där.

Rebecca och Sproti



Emily och Julle i galopprace;)



Imorgon ska jag rida med stång på Bjartur, har inte blivit av tidigare. Gjorde iordning tränset när vi kom hem ifrån tävlingen, såhär ser det ut





Ska rida lektion för Toti på tisdag, då ska vi börja träna passläggningar på ovalbanan:D Det blir nog stångbettet på då för Bjarturs del.




Kommentera här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0