Bästa Dimma♥

När jag var på väg ut till stallet så ångrade jag mig att jag skulle rida, jag villle istället longera Dimmalimm. Hon hade aldrig blitit longerade förut i longeringssystemet, så det var första gånen.

När jag skulle hämta Dimma i hagen, ville inte hon riktigt samma sak som jag. Hon ville inte jobba, så en glad Amanda fick jaga henne lite i hagen.. En bra början. När jag tillslut fick tag på Dimma, ställde jag henne i en box och borstade henne.

Longeringen gick faktiskt ganska bra, iallafall för att det var första gången. Ibörjan leddde jag bara runt henne lite för att hom inte skulle tycka att den var obehaglig. Jag hade grimman under tränset så jag ledde henne i  grimman ifall om hon skulle börja krongla så att hon inte blev ryckt i munnen och tyckte att det skulle vara obehagligt. När jag tyckte att det funkade bra, fick hon gå på volt. Travövergångarna gick ganska bra, blev lite grisepass ibland. Men när hon väl travade så var hon jätteduktig.







               

Kommentera här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0