Bett

Bett ska man variera mellan, enligt rekumendationer från häst tandläkaren Thorbjörn Lundström ska man rida två dagar med rakt bett, 2 dagar med tredelat bett, och två dagar men bettlöst om man räknar med att hästen får en vilodag. Det är för att skona hästens mun. Jag måste bli mycket bättre på det, jag rider mest på mitt EE-tredelade bett. Men det ska det bli ändring på. Jag varierade mycket förut när jag red på våran ishäst Trölli.

Brukar ni variera bett?





Jag och Trölli på maskeradtävling



                    


Kommentera här!
Postat av: Vinetta

Åh, ojojoj vad många du rider för :D Själv håller jag mig bara till Nina :D Dock hade det varit roligt att testa rida för Toti :)

2012-01-11 @ 21:44:10
URL: http://hofrungur.blogg.se/
Postat av: Vinetta

Jag brukar oftast variera mellan tredelat, rakt och bettlöst. Har testat ett par gånger med stångbett på Höfrungur och han verkar gilla det :D

2012-01-11 @ 21:45:37
URL: http://hofrungur.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag rider för det mesta på repgrimma eller sidepull. Rider jag med bett så tar jag ett som är snällt som möjligt, dvs fasta ringar och rakt.

2012-01-11 @ 21:57:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0