Dagens ridning

Idag red jag och Bjartur ut en lite sväng, han var jättepigg och tyckte det var jätteroligt att komma ut. Vi tränade på att ta galopp från stilla stående, gick faktiskt bra, bättre än vad jag trodde. När vi kom tillbaka, gick vi in i paddocken. Då tränade vi på att vända för ytter och så flyttade vi lite bakdel. Vi red också på en ått volt, det är bra tycker jag för man byter var så ofta och man gör hästen uppmärksam och att det är bra träning för hästen.

Efter ridpasset fick Bjartur stå inne och äta lite kraftfoder medans jag och min moster Anna red ut en lite sväng på Katla och Dimmalimm. Båda pollarna tyckte att det var kul att komma ut på en lite tur. Dimma skötte sig bra.



Dimmalimm och Lif


Bjartur


                

Kommentera här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0