Gummityglar

När jag provred Bjartur, hade han ett par jättesköna vita gummityglar/T2 tyglar. Jag verkligen fastnade för dom och jag vill köpa ett par likadana för att dom var så sköna att rida med.

På sm i sommras var jag där och tittade på finaldagen. Det var jättekul, men skulle nog vara roligare att tävla. Självklart så shoppade jag en och en anna pryl, där blandannat jag köpte ett par svarta gummityglar. Jag hade letat jättelänge efter ett par exakt likadana tyglar som Bjartur hade, men jag hittade bara vita med noppror på. Tillslut så hittade jag ett stånd som sålde typ sånna tyglar som jag ville ha, det fanns både vita och svarta. Jag köpte dom svarta.

När jag provade att rida med dom hemma, kändes dom inte alls likadana som dom Bjartur hade. Det känndes liksom som att dom nästan töjde sig när man red med dom, och så halkade dom nästan ur händerna, man fick liksom inget grepp om dom.



Jag tror jag håller mig till mina lädertyglar, men jag säger inte att alla gummityglar är som mina, dom tyglarna som Bjartur hade när jag provred han var jättebra.


Vad tycker ni om gummityglar?



       




Kommentera här!
Postat av: Petra Dahlén

Vilka fina hästar du har! :)



sv; Ja urgullig. Är så glad att jag fått dom :)

2012-01-16 @ 19:07:34
URL: http://petradahlen.blogg.se/
Postat av: Emily Hearne

Svar: Ja, det blir bra de! :)

2012-01-16 @ 19:09:38
URL: http://emilyhearne.blogg.se/
Postat av: jennifer boriboon

fin blogg :)!

2012-01-18 @ 20:53:00
URL: http://jennifertb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0