Min åsikt

Jag tycker att det är helt fel att korsa tyglarna, eller när man korsar/drar över inner handen till andra sidan om maken. Jag tycker att det inte är så snällt för hästen för att bettet viker sig i munen och det nyper. Jag har trängt med ytter handen, men jag skulle aldrig tränga med inner. När jag har trängt, så är det för att hästen har försökt smita iväg från en övning. Om jag tillexempel ska rida på en volt och flytta bakdelen, så skjuter den bara ut ytterbogen och flyttar inte bakdelen. Då försöker jag först, men om den inte lyssnar då så tränger jag lite med ytter handen och bromsar upp den. Men jag skulle aldrig kunna tränga så mycket så att jag flyttar över handen så att den hamnar på fel sida.


haha jättesnygg bild, ska iallafall föreställe hästar och inte korvar.





                    


Kommentera här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0