Skydd

Jag använder nästn alltid skydd på Bjartur när jag rider. Dom skydd jag använder är ett par lätta skydds-boots "klockor" som inte väger någonting eller ett par andra skydds-boots i tyg.

varför jag använder boots?
Jag använder det för att det skyddar mod tramp och så att han inte ska skada sig. Speciellt nu på vintern när han har broddar, använder jag det. Jag använder inte sånna med tyngd, dom har jag bara på tävling, nån gång vid tränning och på kurser. Tyngder är inte mening att dom ska användas varje dag, eftersom det ger inte sån bra effekt om dom används hela tiden. Hästen "vänjer" sig liksom vid dom. och det blir ingen skillnad. tygnd-boots sätter man på så att dom ska få ett "flashigare steg", och vissa kan få en bättre takt i tölten, om ni förstår vad jag menar.. Jag använder också boots eftersom han är pass häst och det är väldigt lätt att han slår i då.

Använder ni skydds-boots när ni rider?




haha supersnygg bild på mig och Sunneva på lag-sm 2011 i galloprejs, vi kom tvåa


xoxo
/Amanda

             

Kommentera här!
Postat av: Jenny

sv ; tack desamma :)

2012-01-06 @ 00:16:19
URL: http://ljungkvistjenny.blogg.se/
Postat av: wilma

jätte fin och grym blogg :)

2012-01-06 @ 12:14:19
URL: http://wilmaochevelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0