Stärka upp ridmusklerna

Stärka upp ridmusklerna är något jag behöver förbättra. Jag tränar nu varje kväll för att vara fit for fight tills alla tävlingar börjar.

Jag tränar
.magen
.vaderna
.låren
.ryggen
.skuldrorna
.armarna

Övningar jag gör
.sit upps
.plankan
.knäböj
.jag använder mig också utav en pilates boll, där jag gör lite övningar på och förbättrar balansen.
.Jag använder ett träningsband/elastisktband, där jag tränar skuldrorna och armarna.

Varför jag tränar
För att få en bättre balans och bli mera stabil i min ridning, så att jag har koll på min kropp så t.ex inte nån arm åker ner och låser höftrörelsen. Jag behöver också bli starkare om jag ska kunna rida Bjartur bättre så att vi kan prestera bättre på tävlingar och sånt.




Brukar ni träna?



                   

Kommentera här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0