Dagens ridlektion

Idag red jag och Bjartur lektion för Toti. Vi började i paddocken, där red vi både på volt och på fyrkantsspåret i skritt, tölt och trav. Sedan red jag ut på ovalen och töltade och travade några varv. Jag tränade även skritten för han blir så överilad i bland på vissa ställen på banan, så jag fick göra massor med volter så att han skulle tycka att det blev tråkigt, och det funkade. Jag tränade ingen pass på ovalen idag, jag tränad på passbanan. Vi tränade stilpass, det menas med att man ska lägga från galopp och man ska göra fina nedtagningar. Först hade jag mitt vanliga tredelade bett, men efter första "passläggningen" fick jag byta till stången, för han blev lite för stark. Efter jag bytit bett gick det mycket bättre och jag fick till några fina passläggningar.:)



Kommentera här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0