Hemma

Hemma från skolan, idag hade vi munltligt nationelltprov i svenska och nationelltprov i no biologi där vi idag skulle labba. Har inte bloggat varken igår eller förrgår, hade fullt upp, men tänkte berätta lite vad jag gjorde då:)

I tisdags när jag kom hem från skolan åkte jag och mamma och tittade på en häst (en islandshäst). Hen heter Godi och blir fem i år tror jag? Han och hans mamma har stått här förut som inackorderade, han föddes alltså här. Det var jättekul och se hur stor han hade blivit, för man minndes ju bara han som föl. Jag fick provrida och han var snäll och hade trevliga gångarter. Efter titten och provridningen var det bara fort hem, jag skulle rida lektion för Anna. På lektionen jobbade vi mycket med tölten och traven på både volter och rakt spår. Bjartur var jätteduktig. Efter lektionen firade vi Anna som hade fyllt år, med kladdkaka, grädde, glass och sockerkaka.

Igår efter skolan åkte jag hem till Sebastian, han förhörde mig på läxor som var tills idag;) Och på kvällen kollade vi lite på tv och jag somnade.. Sebastian väckte mig sen och då var klockan 22.00, trött tjej :)


Bilder från provridningen kommer sen:)


Kommentera här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0