Andra maj

Idag har jag longerat två hästar och ridit en. Dom jag longerade var Tim(en tinker) och Caramell (en arabkorsning), och så red jag ut på Bjartur tillsammans med mamma och Laila. Det var första gången dom blev longerade med longeringssystemet, och dom skötte sig jättebra. Ska longera dom imorgon igen. Bjartur red jag som sagt ut på, vi skrittade mest, och det var bra för mig och Bjartur för då fick vi träna på det, att han inte bara skulle takta iväg, att jag bestämmde tempot. Jag tyckte att vi jobbade på bra i skritten, men jag travade och töltade lite såklart också;) Vi tränade lite tölt på lång tygel och Bjarturs trav var faktiskt riktigt bra idag. Bjartur var duktig:) Idag satte jag också på honom eksemtäcke, nu börjas det igen., men det är faktiskt värt allt jobb!

Bjartur med dressen på;)





Kommentera här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0