Nina kursen 5/5

kursen idag gick bra, jag och Bjartur jobbade mycket med att få in dom där bakbena under sig. Inte helt lätt, fick jobba mycket, men i vissa småsekvenser i sista passet, blev han lite små flott i tölten. I traven jobbade vi med att han skulle ridas för ytter, han vill gärna hänga sig i inner och på tävling har han väldigt lätt att tappa traven om någon rider förbi. Så jag ska longera honom lång och låg, en till två gånger i veckan. Vi jobbade också med  galoppen, både på volt och runt fyrkanten. Jag skulle stå i trepunktssits för att det skulle bli lättare för Bjartur att skilja på galopp och pass, så att när jag sätter mig så "betyder det pass". Jag är nöjd med dagens ridpass, Bjartur och jag var duktiga.:)





Kommentera här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0