Bjartur 30/5

Idag red jag och Bjartur ut, det blev ingen paddock idag. Vi red i ungefär en och en halv timma runt i skogen. Vi tränade alla gångarterna, i tölten tränade vi arbets till mellan tempot, och jag tyckte att han var fin idag, fick flytta han lite åt sidorna och så om han blev passtaktig. Traven var väl sådär, den funkade, men om man kramade lite lite för mycket i tygeln så tänkte att bryta över till tölt. Han var lite pigg och spänd kan man säga.. Galoppen tyckte han var  roligt, han tyckte att det var roligt att springa fort. Jag tränade trepunktssitsen, det är faktiskt lite jobbig att stå uppi galoppen. Förut när man red ponny och hoppade så gjorde man ju det, men nu när man har ridit islandshäst så står man faktiskt inte så ofta. Vi red också pass idag, herre jävlar vad det gick, jag tror inte vi har sprungit så fort förut. Det var riktigt kul och Bjartur var duktig idag.:)








Kommentera här!
Postat av: Johanna

Åh vad kul :D

2012-05-30 @ 22:44:19
URL: http://jmsislandshast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0