Anläggningen

 

Här på Wången har man jättebra förutsättningar. Anläggningen är stor och man har jättemycket träningsmöjligheter. Det finns ett stort ridhus (som man kan rida med tjocktröja på vintern, blir alltså inte jättekallt där). Det finns två paddockar, en travbana med värsta belysningen, en ovalbana för islandshästarna, en passbana och skogsvägar/körvägara. Det finns även en skrittmaskin och två rundkoraller. Ja behöver man säga mer?;)

 

Jag brukar variera träningen med Bjartur. Så jag rider inte bara i ridhuset, kanske någon gång i veckan.  Jag brukar mest rida ute på ovalen, travbanan eller i paddocken. Och på helgerna rider jag ut i skogen.

 

Stallarna är jättefina. Det finns ett skolstall för islandshästarna, tre skolstall för travhästarna. Och ett stall till för både privat och skolhästar. Två stall för privat hästarna , ett varm och ett kallstall. Bjartur står i varmstallet, och han trivs bra där.

 

Jag tycker att anläggningen är jättebra här!

 

 

 

 

 
 
 
 
 

Kommentera här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0