Bjartur

Skrev aldrig igår att jag red Bjartur. Han har ju vilat lite då jag var hemma under jullovet, han har fått gått lite i skritten,så han har  ändå hållits lite igång. Jag red honom iallafall i ridhuset igår, red honom lite lungt i trav och han travade på riktigt fint. Jag red kanske bara en kvart-tjugo minuter skritt och trav. Det var riktigt roligt att rida honom.
 
Idag longerade jag honom i rundkorallen i cirka femton minuter med longeringssystemet. Han travade på bra idag med. Först använde jag longerlina, men sen på slutet så fick han springa lös. Insåg att jag inte behöver ha den då han lyssnar väldigt bra på mina komandon. Bästa  killen! Får se vad vi hittar på imorgon då.
 
 
Bjartur, en annan gång då han blev longerad
 

Kommentera här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0