Hej igen!

Nu tänkte jag ta och starta upp den här bloggen igen, tog ett väldigt långt sommarlov kan ja säga.,hehe.. Men nog om det. Som ni kanske vet eller kanske inte..(har ju inte bloggat på ett tag) så bor jag uppe i en lite by vid namn Alsen, där världens bästa gymnasieskola ligger, WÅNGEN! Jag och Bjartur trivs bra här uppe, och Bjartur fick en hagkompis idag, lycklig pålle.

Tänkte ta och berätta så kortfattat som möjligt vad som hänt under den här tiden. I somras jobbade jag hemma med ridlägren, det var som vanligt lika roligt. Jag och Bjartur var med och tävla Lag-SM i Eddashjältar, första gången Bjartur var med och tävla det och han skötte sig riktigt bra, var jättenöjd. Vi, Eddashjältar laget kom på en fjärde plats. Vi var jättenöjda!

 Sedan flyttade jag upp till Wången själv, Bjartur fick vara kvar hemma till höstlovet. Jag åkte hem och tävlade Bjartur på Forsenshösttävling. Vi tävlade F2(femgång) och tog oss till b-final och ledde också den. I b-finalen funkade alla gångarter och passen satt som en smäck, vi fick en 6,5 i passen. Vi vann b-finalen, men eftersom det hade gått så bra så valde jag att inte rida a-finalen. Vi landade på 5.26 och vi fortsätteratt sikta uppåt.

Bjartur fick vila sen till höstlovet då jag kom hem, och han fick följa med mig upp till Wången. Så nu är han här.

 Klassen är bra och det funkar bra i skolan. Vi har ridlektion två dagar i veckan och körning en dag. Kommer ett inlägg senare då jag ska skriva lite mera om hur vårat schema ser ut.

Jag åkte hem över jullovet och Bjartur fick vara kvar här. Hemma umgicks jag med familj, släkt, Sebastian och så red jag hästarna där hemma. Så roligt så. Jag kom upp hit igår kväll och imorgon börjar skolan. Tänk vad en termin har gått fort!

 

Där var lite av det som har hänt. Ska till stallet och fixa Bjartur snart, hörs sen!

 

 


Kommentera här!
Postat av: rebecca

fin blogg! Lust och göra ett bloglovin byte? :) kram

Svar: Tack! Ja det kan jag :) kram
asunden.blogg.se

2013-01-06 @ 18:47:51
URL: http://rebmj.blogg.se
Postat av: Johanna Magnusson

Vad roligt att du börjat blogga igen Amanda :D! Vad roligt att du trivs så bra på wången :)! Saknar dig!! Kram

Svar: Ja det var nog på tiden ;) Det är supeer här!! saknar dig med! kram
asunden.blogg.se

2013-01-06 @ 21:30:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0