Ridlektion för Sara

Idag red vi lektion för Sara, jag fick rida på Bjartur (min häst hehe). På lektionen red vi på  stora A-volten, vi började med att skritta dom och skulle få dom mjuka och rundade för inner skenkel i båda varven. Sedan skulle vi göra samma sak i trav. När dom andra sen skulle göra töltövergångar så skulle jag och Bjartur göra travövergångar. 
 
Bjartur travade riktigt fint tyckte Sara, det var kul att höra. Jag har ju tyckt att han har känts lite annurlunda och det är för att han har börjat trava med ryggen och fått svikt i traven, det är jätteroligt! Jag är jättenöjd med lektionen och det är bara att jobba vidare.
 
lyckligt minne från eidfaxi tävlingen
 
 
 

Kommentera här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0