Två musblackar ridna

 I dag på ridlektionen red vi för Berit. Vi hade sidvärtsrörelser som huvudämne där vi fick göra skänkelvikningar. Jag fick rida Björk ett musblacktsto, ganska pigg är hon, men jätterolig att rida. Vi fick göra två olika skänkelviksövningar. Vi började med att man skulle gå in på en linje mellan F och K och sedan göra skänkelvikning ut till spåret på kortsidan. Sedan fick vi göra skänkelvikningar med hästen riktad mot sargen. Björk var duktig och jag är nöjd med ridpasset.
 
Sedan red jag musblack nummer två, bästa Bjartur. Det blev ridhuset som jag hade tänkt mig. Vi tränade faktiskt på alla fem gångarterna. Han var riktigt duktig idag. Min lilla pärla.
 
 

Kommentera här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0